وكيل من 88401416 021 وكيل من 88401416 021 .

وكيل من 88401416 021

وكيل طلاق توافقي

وكيل طلاق توافقي
دفتر وكيل من :
88401416 021 
6008720 0912 
ورود به سايت وكيل من:  www.vakileman.com
رويه دادگاه خانواده در مورد طلاق توافقي
در طلاق توافقي زوجين هر دو متقاضي طلاق بوده و در كليه امور با يكديگر توافق نموده اند كه بايد با مراجعه شخصي به دادگاه خانواده يا توسط وكيل خانواده خود، اعلام توافق خود را در اموري همچون وصول يا بذل مهريه، نفقه ايام عده، حضانت فرزند بعد از طلاق، ملاقات فرزند، شيوه استرداد جهيزيه و ساير حقوق دوران زوجيت را كتبا نوشته و به دادگاه جهت ضبط در پرونده تقديم دارند. براي اجرا شدن طلاق، اخذ گواهي عدم امكان سازش الزامي است، ضمن اينكه دادگاه پس از بررسي موضوع، مساله را به داوري ارجاع مي دهد و پس از كسب نظر داوران مبادرت به صدور حكم مي‌كند.
دادگاه به زوجين اعلام مي دارد كه داوراني از بين بستگان يا آشنايان مورد اعتماد خويش تعيين و به دادگاه معرفي نمايند. چنانچه زوجين نخواهند يا نتوانند داوري معرفي كنند،دادگاه راسا مبادرت به انتخاب داور مي كند. داوران منتخب يا منصوب از ناحيه دادگاه بايد مسلمان، متاهل، معتمد، داراي حسن شهرت و حداقل داراي 40 سال تمام بوده و تا حدودي به وضعيت روحي زوجين آشنا باشند ( يا بعد از نصب در جريان زندگي و اختلاف آنان قرار گيرند .(داوران سعي در ايجاد سازش ميان زوجين مي نمايند و چنانچه موفق به اين كار نشوند با اعلام مراتب به دادگاه خانواده، دادگاه مذكور درخواست گواهي عدم امكان سازش صادر مي كند تا با مراجعه به يكي از دفاتر ثبت طلاق، حكم صادره اجرا و صيغه طلاق جاري شود و وارد شناسنامه زوجين شود.
وكيل طلاق توافقيدادگاه هنگام صدور گواهي عدم امكان سازش بايد اطمينان حاصل كند كه زوجه باردار نيست و رويه قضايي در اين مورد آن است كه زوجه براي معاينه و صدور گواهي به پزشك مورد اعتماد ( معمولا پزشكي قانوني) معرفي مي شود و يا آن كه دادگاه بر مبناي اقرار زوجه به باردار نبودن مراتب را گواهي مي كند. مدت اعتبار گواهي عدم امكان سازش سه ماه از تاريخ صدور است، و اگر تا پايان آن مدت، طرفين يا يكي از آن ها جهت ثبت به دفترخانه مراجعه نكند، گواهي مذكور از درجه اعتبار ساقط است
وكيل طلاق توافقي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۳۴:۲۷ توسط:وكيل من موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :